Nowości

Podróż do wnętrza siebie

Jak zacząć?

Korzyści wynikające z medytacji są znane nie od dziś, jednak dopiero w ostatniej dekadzie ta forma relaksu stała się bardziej popularna na Zachodzie, także w Polsce. Niektórzy ludzie wciąż uważają ją jeszcze za coś egzotycznego i niebezpiecznego, pozytywny wpływ medytowania na organizm i psychikę człowieka został jednak udowodniony naukowo. Osoby, które regularnie poddają się tego rodzaju ćwiczeniom, zauważają u siebie znaczną poprawę jakości życia, lepszy i bardziej regenerujący sen, a także redukcję stresu. Z tego powodu warto może przełamać początkowe opory i spróbować wprowadzić ćwiczenia relaksacyjne do swojego codziennego życia. Świetne wprowadzenie dla początkujących stanowi pozycja “Kurs medytacji. 21 dni praktyki rozwijającej świadomość“, która w przystępny sposób przedstawia podstawowe techniki medytacyjne.

Dlaczego warto?

Stres nazywany jest czasami najpoważniejszą chorobą dwudziestego pierwszego wieku. Rzeczywiście, lekarze alarmują, że długotrwałe odczuwanie napięcia może powodować różnego rodzaju dolegliwości pozornie niezwiązane z psychiką, na przykład bóle mięśni, bóle kostno-stawowe czy uprzykrzające życie migreny. “Kurs medytacji. 21 dni praktyki rozwijającej świadomość” odpowiada na najważniejsze pytanie osób zastanawiających się nad rozpoczęciem medytacji, a mianowicie – dlaczego warto? Autorzy publikacji wymieniają kilka kluczowych korzyści wynikających z regularnego poddawania się medytacji. Wśród nich znajduje się na przykład:

  • wzmocnienie układu odpornościowego,
  • redukcja napięcia,
  • lepszy sen,
  • zminimalizowanie dolegliwości wynikających z reumatyzmu,
  • rozwinięcie umiejętności utrzymywania koncentracji, zapamiętywania i uczenia się,
    poprawa wydajności pracy,
  • obniżenie poziomu lęku.

Jak więc widać, medytacja posiada wiele różnych korzyści, o których często nie mówi się głośno. Wszystkie te zalety wymienione w książce “Kurs medytacji. 21 dni praktyki rozwijającej świadomość” powinny zachęcić nieprzekonanych do spróbowania i otworzenia się na nowe możliwości.

Początki

W internecie można znaleźć informacje o istnieniu wielu odmiennych sposobów medytacji. Wśród używanych na świecie technik najczęściej wymienia się zazzen, vipassanę, mindfullness czy mantry. Osobom początkującym może być trudno odnaleźć się w tym bogactwie pojęć, na szczęście jednak “Kurs medytacji. 21 dni praktyki rozwijającej świadomość” proponuje jednak najbardziej przystępne i proste ćwiczenia, które mogą pomóc w opanowaniu głównych założeń medytacji, by potem móc stosować coraz bardziej zaawansowane systemy.

Zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com