• Jak zacząć medytację?

    Wymierne korzyści

    Medytację znali i stosowali już starożytni, jednak wydaje się, że w dzisiejszych czasach w dwudziestym pierwszym wieku szczególnie warto przyjrzeć się korzyściom wynikającym z jej regularnego, a najlepiej codziennego, praktykowania. Żyjący współcześnie ludzie są narażeni na dużo więcej czynników wywołujących stres niż ich przodkowie przed pięćdziesięcioma czy siedemdziesięcioma laty. Nie od dzisiaj wiadomo, że medytacja może spowodować znaczne obniżenie stresu. To jednak nie jedyne zalety, jakie niesie ze sobą przekonanie się do ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych. Jak wynika z badań renomowanych ośrodków naukowych położonych w różnych częściach świata, medytowanie może przyczynić się do:

    • poprawienia jakości snu,
    • poprawy wydolności układu odpornościowego,
    • polepszenia stanu zdrowia i ogólnego samopoczucia,
    • zlikwidowania lub zredukowania częstotliwości występowania migreny,
    • przyspieszenia procesów trawiennych.

    Pozytywne efekty stosowania mindfullness przekonują wiele osób do spróbowania tego rodzaju aktywności. Nie każdy jednak wie, od czego rozpocząć swoją przygodę. Na całe szczęście w księgarniach i w internecie można znaleźć wiele pozycji, które pomogą debiutantom odnaleźć się w tym niezwykłym świecie. Jedną z takich publikacji jest “Kurs medytacji. 21 dni praktyki rozwijającej świadomość” wydawnictwa Czarna Owca (https://www.taniaksiazka.pl/kurs-medytacji-osho-p-1389420.html).

    Medytacja medytacji nierówna

    Istnieje wiele technik medytacyjnych, a pomiędzy poszczególnymi ich rodzajami istnieją czasami znaczące różnice. “Kurs medytacji. 21 dni praktyki rozwijającej świadomość” przedstawia kilka podstawowych technik relaksacyjnych, które z powodzeniem można zastosować w domu bez żadnego wcześniejszego przygotowania czy wiedzy. Na samym początku swojego zainteresowania tą sferą aktywności warto poznać dwa główne nurty funkcjonujące wśród osób interesujących się jogą. Pierwszy polega na zwróceniu się ku swojemu wnętrzu i analizowaniu swoich emocji, odczuć, osobowości. Drugą metodą medytacji, która cieszy się równie dużą popularnością, jest skierowanie swoich myśli na zewnątrz, dostrzeganiu więcej miłych elementów w swoim otoczeniu i czerpanie przez to większej radości z życia. Wybranie tej drugiej drogi pomaga w utrzymywaniu koncentracji, przez co sposób ten polecany jest szczególnie osobom pracującym umysłowo i intensywnie się uczącym. “Kurs medytacji. 21 dni praktyki rozwijającej świadomość” pokazuje, jak w trzy tygodnie odnaleźć spokój, harmonię i równowagę, a to wszystko za pomocą prostych ćwiczeń oddechowych.

    Książka zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com